Marka własna to określenie produktów, które wytwarzane są przez jedno przedsiębiorstwo, a sprzedawane pod marką innego. Jest to coraz szerzej stosowana praktyka przez wiele światowych koncernów, które produkcję części oferowanych przez siebie wyrobów zlecają firmom mniejszym, wyspecjalizowanym i posiadającym większe doświadczenie w wybranej, często wąskiej dziedzinie.
Przyczyn, dla których firmy decydują się na wprowadzenie do swojego asortymentu wyrobów na zasadach private label jest wiele. Wśród najważniejszych można wymienić:
Marka własna
Private Label
możliwość zaoferowania klientom nowego, atrakcyjnego produktu bez ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych
krótki czas potrzebny na realizację nowych koncepcji
wykorzystanie już istniejących marek do promocji nowej kategorii produktowej
odciążenie własnych zasobów produkcyjnych
All trademarks or registered trademarks are property of their respective owners
© Copyright 2011-2015TWINTECH. Wszelkie prawa zastrzeżone
All trademarks or registered trademarks are property of their respective owners
© Copyright 2011-2015TWINTECH. Wszelkie prawa zastrzeżone